Varukorg  

Inga produkter

0,00 kr Frakt
Totalt 0,00 kr

Till kassan

Options sv | kr

Köpvillkor

Pris
I priserna ingår moms med 25 %. Inga övriga skatter eller avgifter (förutom frakt) tillkommer vid beställning om ej annat specificeras.


Leveranser - Leveranstid
Eventuell fraktkostnad tillkommer vid utcheckning av varukorgen. Produkter skickas från vårt lager i Riga som rekommenderat brev. Det når dig vanligtvis inom 5 arbetsdagar.

 

Betalning
Förskottsbetalning till konto i SEB Clearing 5368 10 616 29 eller till Bankgiro: 135-5890 för Lills. Glöm inte att ange ditt beställningsnummer vid betalningen.

 

Swish till telefonnummer 0709622422


Köp med Svea faktura och Svea delbetalning
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar.


Samtliga fakturor är av Lill´s överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Fakturaavgift: 35:-


Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.


Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.


Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 35 kr: 10,68 %.

 

Allmänna villkor hittar du här.

 

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.

 

PAYPAL endast för kunder utanför Sverige.

 

Återbetalningar
En eventuell återbetalning görs till ditt bankkonto, person- konto eller bankgirokonto. Vid betalning med Paypal görs återbetalningen via Paypal. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

 

Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej öppnad, förstörd eller skadad. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt och öppet köp.


Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja. Kontakt med oss måste ha skett innan retur. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen skett felaktig dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen avstå från återbetalning av varans värde.


Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott.


Varan returneras till Lill's Neptunistigen 80 16571 Hässelby.

 

Reklamation
Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Ni måste behålla kvittot för att utnyttja reklamationsrätten samt att produkten måste vara i obruten förpackning. Skulle varan vara skadad eller felexpedierad (obruten förpackning) när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt vid mottagandet av varan. Dolt fel: Anmäls till oss inom 7 dagar från mottagandet av varan.


En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Vid giltigt returärende betalar vi returfrakten. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken vara eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid eventuell tvist följer ARN:s rekommendationer.

 

Specialbeställningar bytes ej!

 

Sekretess och säkerhet personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.
Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall oss.

 

Färgangivelser
Tänk på att vissa färgavvikelser kan förekomma då det är svårt att garantera korrekt färgåtergivning beroende på vilken dator som används och dess inställningar. Kontakta oss gärna vid ev frågor!

 

Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

 

Åldersgräns
Enligt lag kan Lill's ej expediera beställningar till personer under 18 år.


Credits
Concept and production:
This Web site was created using PrestaShop™ open-source software.